Subscribe Us

header ads

Sistemul Educaţional Informatizat (SEI)

Lansat în anul 2001 - Sistemul Educaţional Informatizat (SEI) este un program complex implementat de Ministerul Educaţiei Naționale, al cărui obiectiv de bază îl reprezintă susţinerea procesului de predare/ învăţare în învăţământul preuniversitar, cu ajutorul sistemelor informatice.


Un proiect foarte amplu care prevedea dezvoltarea unei retele nationale de systeme informatice interconectate prin care sa se poata preda ore prin inermediul calculatorului ,marcarea absentelor in timp real centralizarea permaneta a prezentei si situatiei scolare a fiecarui elev cu posiblitatea accesului parintelui la o parte din datele elevului. 

 

În cadrul acestui program, SIVECO mai apoi SIMAVI  furnizează aplicaţii software, conţinut educaţional multimedia şi servicii de instalare şi configurare software, instruire şi suport tehnic.

Până în acest moment, proiectul de informatizare a învăţământului preuniversitar a însemnat: 

  • peste 7 milioane de utilizatori şi beneficiari implicaţi în proiect: elevi, profesori, personal administrativ, părinţi, factori de decizie, specialişti din domeniul educaţiei
  • peste 15.000 de laboratoare informatizate dotate cu tehnologie de vârf
  • 140.000 de profesori instruiţi
  • 192.000 desktop-uri şi laptop-uri livrate în şcoli
  • 3.700 de lecţii de învăţare, totalizând peste 21.000 de obiecte individuale de învăţare, pentru 21 de materii

Conectarea la Internet a peste 2.000 de şcoli din toată ţara administrarea portalului educaţional SEI, http://portal.edu.ro, cea mai importantă sursă de informare din sistemul educaţional, cu 232.478 utilizatori înregistraţi şi care a atins în luna iulie 2014 peste 5,58 milioane de vizitatori unici.

Totodată, în cadrul proiectului au fost dezvoltate proiecte IT cu scopul de a sprijini organizarea examenelor naţionale pentru elevii din şcoli şi licee, precum şi pentru profesori: dezvoltarea de proiecte IT cu scopul de a sprijini organizarea examenelor naţionale:


  • examenele de admitere în licee şi şcoli profesionale (ADLIC – 2.617.380 absolvenţi în perioada 2001 – 2014)
  • 2.799.448 de candidaţi la Bacalaureat (2003-2014)
  • examenul de titularizare a profesorilor (567.974 profesori, 2003-2014).
Daca aceste lucruri ar fi implementate cu adevărat atunci când copii ar intra in școala online totul ar fi doar o schimbare de locație însă realitatea din Romania arată că școlile si profesorii creează zeci de grupuri de Whatsapp iar copii sunt obligați sa folosească telefonul pentru a caută anumite informații pe internet in timpul orelor in timp ce profesorul este la clasa caută si el pe telefon.
Astfel deșii povestea arată frumos, în practica de zi cu zi copii sunt încurajați de profesor să navigheze pe telefon in timpul orelor si acasă fiecare după propriile cunoștințe ,clar asta implica împrăștierea copiilor si pierderea lor in mediul online pe orice altceva decât procesul de învățare. Părinții sunt transformați in supraveghetori cat timp copii sunt acasă iar atunci când copii sunt la scoală si folosesc in timpul orelor dacă monitorizezi cu aplicații gen FamilyLink ai surpriza că unii copiii nu sunt observați de profesor că în timp ce cauta ce le cere profesorul să caute pe internet un anumit subiect ei mai acceseaza si Youtube, insta .... asta dacă părintele nu a fost destul de rău să blocheze aplicațiile. Ce se întâmplă dacă părinții nu știu să folosească aplicațiile (majoritatea părinților se descurca mai greoi decât copiii de clasa I) , in acest caz copii fac tot ce vor ei pe internet în timpul orelor de curs. 
Aceasta este realitatea școlii digitale in Romnia anului 2023 atat timp cât personalul didactic nu foloseste SEI sau Teams, sau google Classrooom sau alte aplicatii similare, asta pentru că majoritatea persoanelor din system nu se descurca , atunci de ce folosim TELEFON si Whatsapp . acestea sunt pentru altceva decat systemul educational 

Trimiteți un comentariu

0 Comentarii

Search This Blog